Bästa webcomics

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Bästa webcomics

Inlägg av MAD »

Jag såg att io9 har skrivit en sida om vilka webcomics som i deras tycke var bäst under 2012

http://io9.com/2012-in-review-with-io9/

Är det nån som läst dessa eller har egna listor på vilka de bästa webcomics ni hittat/brukar läsa?

Jag har inte gått igenom listan som io9 skriver om, jag öppnade första serien och fastnade lite, sen har jag bara inte haft tid... som småbarnsförälder är vissa saker inte lika prioriterade längre. Jag har heller inte hittat så mycket nytt under året, jag håller mig till mina gamla favoriter med xkcd och warehouse. Jo förresten, jag uppskattar Vuxna Tomas som jag hittade av nån som länkade via forumet här, kommer inte ihåg vem, men tack igen :-)
Användarvisningsbild
rkaj
Near Mint
Inlägg: 3546
Blev medlem: ons 05 jan 2005, 20:18
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bästa webcomics

Inlägg av rkaj »

Av de som nämns där har jag bara läst Sarah and the seed och Darkness, men de var väldigt bra båda två. De flesta webbserier jag läser är annars "ongoing", men de där var avslutade och relativt korta historier.

Får läsa mer från den där listan vid tillfälle ...
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Bästa webcomics

Inlägg av MAD »

Insåg just att den länken jag skrev ändras lite då och då till andra saker som io9 skriver ihop om året som gått
http://io9.com/5970684/the-best-new-and ... cs-of-2012
går direkt till webcomics :-)
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bästa webcomics

Inlägg av Agentum »

Looking for group är kul.

Order of the stick gillar jag med.

Jag är ingen stor fan av att läsa online, men ibland hittar man samlingar så man kan läsa striparna eller då sidorna mer samlade på läsplattan, då gör jag det.

Jag läste fler förr, men vissa ledsnade man på och jag köper och har så mycket verkliga serier att i princip klarar jag mig bra med dem, men vissa typer av serier är ju nobbade av utgivare och då får man söka dem på nätet, alltid har man ju specialintressen som vissa serier täcker men inte anses kunna bära sig.

För min del säkert noterbart att det är rollspel tex.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
MAD
Fine
Inlägg: 426
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 14:45

Re: Bästa webcomics

Inlägg av MAD »

Agentum skrev:Looking for group är kul.

Order of the stick gillar jag med.


OT
Jag köpte första samlingsvolymerna av Knights of the Dinner Table, the Nodwick Chronicles samt Dork Tower för ett tag sen och tyckte de var mindre underhållande än jag hade hoppats på. Sen köpte jag på mig en ganska mycket senare version av KotDT och den var istället riktigt bra. Jag antar att författaren utvecklades en hel del däremellan.

Jag spelade dock inte så mycket rollspel själv i min ungdom, men jag har vänner som fortfarande spelar 1-3 ggr/vecka... när jag får lite tid över och vänjer mig vid att ha barn (borde hända inom 18år iaf) så tänkte jag hoppa in i en av grupperna och ta upp det igen.
/OT
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bästa webcomics

Inlägg av Agentum »

Ok jo Knights of the dinner table har jag läst mycket till och från, den bygger ju just på hur itressant själva storyn är då den är väldigt enkelt tecknad, e använder ju figurerna i bestämda ställningar hela tiden, jag håller med dig att den varierat en del mycket som sagt om den som gjort storyn fått till det bra nog.

Jag spelade mycket lite Ad&d men känner ändå igen en hel del typiska profiler från spelborden och händelser som upkom av tex utnytjande av regelmisstag osv, så det är v ä l lite en dröm om gamla tider med inblandat, utanden grunden faller det nog ganska platt.
Jag rollspelade under 20 år nånting och intensivt särskilt under gymnasieåldern.

Nodwick har jag alla och Dork tower läste jag förr.

Ledsen för OT.

PvP läste jag förr med men den ledsnade jag på efter några år, jag tyckte de aldrig kom nånstans.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Bästa webcomics

Inlägg av Agentum »

Ok länge sen men Order of the Stick har plötsligt givit ut nya samlingar, det är juninte så vanligt längre att webserier trycks i samlingar och jag trodde då att denna var körd, men tydligen inte.

Vissa har ju varit bra tex PvP som exempel men det var väl en tid när de plockades upp av tex Image eller liknande och gavs ut, det liksom upphörde.

Såklart finns väl fler som borde ha tryckts men det där kan man ju inte påverka.

Och JA det händer ön att jag läser webbserver på plattan.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar