Uti vår hage -tråden

Diskussioner om serier, tecknare, förlag, åsikter och allt annat som rör seriernas värld.
Användarvisningsbild
Furienna
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 20:14
Ort: Örnsköldsvik

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Furienna »

Allan Kämpe skrev:Tidigare kring 1950-talet fanns det en stor igenkänningsfaktor hos stora delar av befolkningen i serier som Kronblom, Åsa-Nisse och 91:an. För de unga generationerna idag måste dessa seriers lantliga och militära miljöer te sig som en annan mytisk och bortglömd värld som de aldig bekantat sig med i verkligheten...

Min mamma är snart 70 år gammal och växte upp på landsbygden. Hon har alltid varit duktig på att berätta om sin barndom, och miljön som hon växte upp i är på pricken lik den i "Kronblom". Jag har själv aldrig riktigt upplevt den på allvar, även om jag också har vuxit upp på landsbygden, då jag är för ung för det. Men jag vet tack vare mamma att "Kronblom" skulle kunna vara en mycket realistisk skildring av livet på landsbygden för femtio år sedan. Kronblom själv har några också likheter med min morfar, som också var en något "egen" "lantis", som ändå kom överens med de flesta av de andra gubbarna i byn.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Agentum »

Dock om man är uppväxt utanför en stad och säg föddes under 60-70 tal fanns småbönder kvar, dvs många känner till den livstilen än som är bönder.

Så de där procenten får man mer ställa mot vilken uppväxt folk har i generationerna än vad de eller deras föräldrar arbetade med.

Så även indirekt kan man ha ett igenkännande.

Men givetvis finns en gräns när inget längre är överförbart, när nån tid före säg internet, före TV inte längre är begripligt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
Furienna
Fine
Inlägg: 253
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 20:14
Ort: Örnsköldsvik

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Furienna »

Ja, jag har ingen aning om vad jag skulle tycka om "Kronblom" om jag varit stockholmare i stället för ångermanlänning. Serien har ju knappast överhuvudtaget varit så populär i storstäderna som på landsbygden. Men nu finns det ju en stor igenkänningsfaktor i den för mig, vars alla förfäder var torpare eller bönder. Och den är som sagt ännu större för min mamma, som växte upp under den sista delen av det egentliga bondesamhället. Men visst är "Kronblom" också en relik från en gammal tid, som bara de äldre kan minnas idag...
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Agentum »

Ja så är det väl, klart mer än 91an som bara sträcker sig tillbaka till när värnplikt fanns.

Kronblom är dessutom väldigt svensk han skulle vait obegriplig i tex USA.
9mm, i'm never further away than that.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Kattmannen »

UVH nr 2016-4.

Börjar med en riktigt bra förvecklingsserie kring kontakter med polisen, bra omslag kopplat till huvudserien. Sedan en kortare om när Falo var hundvakt, inte lika bra. Herr Katt, inte min kopp te, halvtråkig. Bra med korsord där man kan vinna något. Tre blandade serier Axplock, den om försvunne informatören var bäst. Bizarro, sådär. Kort bra serie om när Börje ska arbeta. Några helt okej Gaston-strippar. En klart godkänd klassiker, där Falo försöker dokumentärfilma. Tråkiga strippar med Alice. Lukas är rätt skön, som sig brukar. Elvis fortsätter att rulla på, men borde pensioneras. Snobben har kommit in i UVH, jag skulle inte sakna om det blev kortvarigt. En bra och typisk UVH-klassiker med Falo, en granne och ett fruktträd. Ett klart godkänt nummer.
Användarvisningsbild
Jan Milou
Good
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 04 okt 2007, 15:04

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Jan Milou »

Något som slår mig när jag läser nr 5 är hur mycket Krister P har utvecklats som tecknare genom åren. Om man jämför de nya avsnitten med klassikern, som redan den ligger skyhögt över mycket av vad som produceras bland svenska serier idag, så ser man verkligen hur mycket skickligare Krister blivit. Märkligt och lite tråkigt att en av Sveriges bästa serietecknare och seriemanusförfattare uppmärksammas så lite i media, som mest verkar intressera sig för vänsterfeministiska och navelskådande Galago-tecknare. Likadant i "branschtidningen" Bild & Bubbla. Inget fel i att lyfta fram den sortens serier, men nog borde det finnas lite utrymme och intresse även för de som faktiskt kan teckna och skriva manus, även om de råkar vara män och 50-plus.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Wakuran »

Jan Milou skrev:Likadant i "branschtidningen" Bild & Bubbla. Inget fel i att lyfta fram den sortens serier, men nog borde det finnas lite utrymme och intresse även för de som faktiskt kan teckna och skriva manus, även om de råkar vara män och 50-plus.

Det ingick ju ett skisshäfte 2008. Eventuellt är han inte särskilt intresserad av att bli intervjuad... [B)]
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Erik »

UVH är en av mina allra största seriefavoriter. Tidningen i sig är halvdan, den är ju fylld med rätt trista utfyllnadsserier samt repriser som jag oftast redan läst flera gånger. Men Krister Peterssons förmåga att fånga samtida stereotyper leder allt som oftast till klockrena humorserier. Teckningarna är ju också av högsta klass och "den nya" färgläggningen som man började med för något år sedan passar serien perfekt. Det enda som är trist med Kristers genomgående höga kvalitet är att takten har minskat markant. Arbetar Krister enbart med UVH nu för tiden, eller arbetar han också med andra projekt? Någon som vet? Jag skulle vilja läsa nya serier med Vi å pappa, det måste vara några år sedan sist va?
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Agentum »

Det bordes ge ut fina samlingar så bra är det, och alla man visar den för i princip gillar serien.

Trots allt känner inte alla till den eller för den delen Vi och Pappa.
9mm, i'm never further away than that.
Kattmannen
Fine
Inlägg: 337
Blev medlem: mån 18 jan 2010, 14:33
Ort: Jorden

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Kattmannen »

UVH nr 2018-1.

Lång och rätt bra UVH-serie om barnpassning, förvecklingar i typisk UVH-anda. Två helt OK Lindström-bilder på sid 16. Bra med korsord. Axplock; sid 18-19 rätt tråkig och enformig med två killar som sitter och pratar, bättre då med Axplock på sid 20-21 – den var genial! Axplock sidan 22 sa mig inget särskilt. Wanloo; inte riktigt min kopp te. Lukas med Mats Källblad lite skruvad denna gång, men bra! Elvis, Snobben och Alice; Gäsp!!! Carpe Diem; ok, men inte jättekul. Bizarro; ok men inte jättekul, rätt schyst men bisarrt tecknad. UVH-klassikern var inte så speciell (sid 39-40), UVH-klassikern sist i numret var bättre.
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Erik »

I Uti Vår Hage nummer 4 2020 inleds tidningen med en Uti Vår Hage-serie av Pidde Andersson och Patrik Norrman. Måste vara första gången någon annan än Krister Petersson gör serien. Debuten är i mitt tycke en rätt medioker historia, det är inte lätt att förvalta varken Peterssons humor eller tecknarförmåga, men det här är tyvärr på tok för långt ifrån för att vara godkänt. Än värre tar de sig an Åsa-Nisse i 91:an där deras ”moderna Åsa-Nisse” helt tappat den gamla fina charmen.

Är det någon som vet varför det är en ny duo på serien? Inte har väl Krister lagt pennan på hyllan?
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Wakuran »

När jag läser igenom tråden ser det ju iofs ut som Patrik Norrman tecknat UVH tidigare. (Jag har inte följt tidningen jättebra, själv, utan mest läst enstaka julalbum.)

Kan ju ha att göra med deadlines eller försök på att introducera nya tecknare på serien...
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Erik »

Wakuran skrev:När jag läser igenom tråden ser det ju iofs ut som Patrik Norrman tecknat UVH tidigare. (Jag har inte följt tidningen jättebra, själv, utan mest läst enstaka julalbum.)

Kan ju ha att göra med deadlines eller försök på att introducera nya tecknare på serien...

Ja det stämmer. Det var ju några år sedan så det verkar ha fallit i glömska. Det är Norrmans femte avsnitt. Dock Piddes första.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Agentum »

Det verkar inte bra, och inte pga tecknandet utan att förstå världen och stilen i sig som serien utspelar sig i.

Uti vår hage har alltid funkat med oss som ännu växt upp och bor utanför städerna, det är en svår serie att ge någon annan.

Det lite tragiska är att ha nya samlingar finns som inte är utvalda delar.
Jag var alltid undrat varför Pettersson nöjt sig som det är.

Det är som att han inte är medveten om att många vara bläddrat förbi 91an Koch läst hans serie enbart tex medans serier car allmänna.

När jag gick i högstadiet fanns ett rum där man kunde sitta på raster och lunchen med just serietidningar och Uti vår hage har stort då, idag känns det konstigt att nåt sånt fanns ens, i den värld vi lever i nu.
Man visste inte hur bra man hade det.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
germund
Very Fine
Inlägg: 1332
Blev medlem: sön 27 aug 2006, 14:22

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av germund »

Erik skrev:Än värre tar de sig an Åsa-Nisse i 91:an där deras ”moderna Åsa-Nisse” helt tappat den gamla fina charmen.
Det här blir ett sidospår i Uti vår hage-tråden, så bör inlägget flyttas till en Åsa-Nisse-tråd?

Personligen (och i min roll som en av 91:an-redaktörerna) är jag enormt förtjust i Piddes & Patriks Åsa-Nisse-serier och tycker att deras version är en av de mer lyckade förnyelserna av ett gammalt varumärke. Moderniserar ingen Åsa-Nisse kommer figuren och serien att tyna bort; det finns en gräns för hur länge de gamla serierna som är fast i 50-/60-/70-talen kan fånga nya läsare, så nya tolkningar tillför något till serien, inte tvärtom. Vissa moderniseringar (av vilken serie som helst) blir lyckade och långlivade, andra faller mindre väl ut, men om man inte försöker kommer serien att stå och stampa, vilket i de flesta fall innebär att den kommer att försvinna. Nya tolkningar av nya serieskapare är inget försök att radera de gamla serierna ur historien och vi kommer att fortsätta reprisera Gummessons Åsa-Nisse-serier i tidningarna, så alla som brinner för dem kan få sina lystmäten tillfredställda de också.

Sen är det inte säkert att de nya serierna tilltalar en exakt överlappande målgrupp som de gamla (ganska säkert inte!), men de nya serierna gör inte de tidigare serierna sämre på något vis. I våras snickrade jag ihop den nya boken med deras (Pidde & Patriks) Åsa-Nisse-äventyr, just för att jag tycker att deras version tillför en vitalitet och en modern fart och fläkt till Åsa-Nisses universum, och nästan varje sida jag gick över övertygade mig om att de serierna förtjänar en samlingsbok och nya läsare. Med alla referenser till populärkultur och omvärlden utvidgar de tveklöst Nisses universum, med betydligt större möjligheter at kännas relevanta för nya läsare idag. Variation är ett måste när en serie inte länge är en enskild persons verk; se på 91:an-serierna av en uppsjö olika serieskapare med olika stilar, se på Disneyserierna med deras fascinerande mångfald. Ja, se på Carl Barks och Don Rosa – jag brukar hylla Carl Barks som 1900-talets främste serieberättare, men vete katten om inte Dons serier (som enligt mig utspelar sig i ett totalt väsensskilt universum från Barks) betytt lika för mig sen jag läste hans första verk för 30+ år sen.
Användarvisningsbild
Wakuran
Admin
Inlägg: 16399
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 02:05
Ort: Sverige

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Wakuran »

germund skrev:
Erik skrev:Än värre tar de sig an Åsa-Nisse i 91:an där deras ”moderna Åsa-Nisse” helt tappat den gamla fina charmen.
Det här blir ett sidospår i Uti vår hage-tråden, så bör inlägget flyttas till en Åsa-Nisse-tråd?

Vad jag vet så finns det ingen tidigare Åsa-Nisse-tråd på forumet, så det beror på om diskussionen glider iväg på ett längre nytt spår. /Admin
I hate pop. And skiffle. I tell ya, this is going to be the best jazz decade ever.
Användarvisningsbild
Erik S
Near Mint
Inlägg: 3482
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 15:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Erik S »

Vi har ju diskuterat "nya" Åsa-Nisse lite grann i 91:an-tråden också, jag minns i varje fall att jag hyllat Valter Hagströms och Mikael Grahns tolkningar där. Jag vet inte om de fortfarande är aktuella som Nisse-kreatörer, eller är det Pidde & Patrik för hela slanten nu?

"Moderniseringen", eller "moderniseringarna" av Åsa-Nisse har nog varit det mest lyckade inslaget i 91:an under 2010-talet, enligt mig (i konkurrens med fantastiska Statarna, som dock har varit ett något mer avgränsat inslag). I tillägg till Germunds försvar vill jag även betona att jag inte uppfattar att det är nåt slags brott med Åsa Nisse-traditionen, eller -figuren; tvärtom tycker jag det fina är att de nya fartfyllda och fräscha tolkningarna snarast har legat i utmärkt samklang med Bengt Linders ofta urspårade och ystert samtidsabsorberande Åsa-Nisse-manus från 60-talet. Precis så ska Åsa-Nisse vara tycker jag, och Hagström/Grahn/Andersson har lyckats utmärkt. I någon mån är det väl samma slags Nisse som i filmerna också (där även den nya filmen i mina ögon var mycket lyckad, för övrigt). Gummessons egenskrivna ur-Nisse, de träiga veckotidningssidor vi sett i 91:an på sistone, tycker jag är klart mindre intressanta i jämförelse. Och den långa Bergendorff-eran blev väl bara segare och torrare med åren, och är inget vi vill tillbaka till. (Cederholms texter, slutligen/ursprungligen, har jag för övrigt aldrig läst, får jag erkänna, nu när jag hamnade i en ansats till heltäckande skiss av Åsa-Nissse-historien).

För att återgå till topic så läste jag även nya Uvh-avsnittet, och tycker att det var helt ok, även om det inte helt "känns" som Uvh kanske. Har läst Uvh mycket sporadiskt på senare år, men har för mig att mina senare intryck har varit att KP själv kanske hade tappat en del, jämfört med "klassiska" Uvh?

Sen får jag hur som helst göra Erik besviken, för jag såg att Pidde postade följande i facebookgruppen Forum för seriefolk:
Så, gott folk! Eftersom jag fick tidningen i brevlådan idag (i butik om några dagar) kan det avslöjas:
Krister Petersson går i pension, och jag och min vapendragare Patrik Norrman tar över Uti vår hage. Rättare sagt, vi är två team som nu gör serien, det andra teamet är min gamle kompis Olof Siverbo, med Görgen Kronberg som tecknare. Jag och Patrik är först ut, och det är extra kul att Krister gjort omslaget, som illustrerar vår serie.
Det här är förstås en stor ära. Det hade jag aldrig gissat när jag i höstas åt middag med Krister efter att han tilldelats Adamsonstatyetten. Han lät då antyda att han funderade på att lämna Uti vår hage efter närmare 40 år.


Stor och lite sorglig nyhet (alldeles oaktat nysatsningarna, som ändå kan vara spännande att följa) att KP lägger pennan på hyllan.

Om jag inte missar något så kan man alltså också notera att tidningsredaktionen kanske verkar smyga sig på följarskaran med "nya" Uvh? Det tillkännages ju i varje fall inte i nya numret att KP alltså pensionerar sig. Å andra sidan kanske det kan vara så att det fortfarande finns något opublicerat KP-avsnitt kvar, så att de väntar med nyheten (och de följande prenumerationsuppsägningarna?) lite till?
Användarvisningsbild
Erik
Very Good
Inlägg: 101
Blev medlem: tis 26 jul 2005, 13:05
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Erik »

Erik S skrev:Vi har ju diskuterat "nya" Åsa-Nisse lite grann i 91:an-tråden också, jag minns i varje fall att jag hyllat Valter Hagströms och Mikael Grahns tolkningar där. Jag vet inte om de fortfarande är aktuella som Nisse-kreatörer, eller är det Pidde & Patrik för hela slanten nu?

"Moderniseringen", eller "moderniseringarna" av Åsa-Nisse har nog varit det mest lyckade inslaget i 91:an under 2010-talet, enligt mig (i konkurrens med fantastiska Statarna, som dock har varit ett något mer avgränsat inslag). I tillägg till Germunds försvar vill jag även betona att jag inte uppfattar att det är nåt slags brott med Åsa Nisse-traditionen, eller -figuren; tvärtom tycker jag det fina är att de nya fartfyllda och fräscha tolkningarna snarast har legat i utmärkt samklang med Bengt Linders ofta urspårade och ystert samtidsabsorberande Åsa-Nisse-manus från 60-talet. Precis så ska Åsa-Nisse vara tycker jag, och Hagström/Grahn/Andersson har lyckats utmärkt. I någon mån är det väl samma slags Nisse som i filmerna också (där även den nya filmen i mina ögon var mycket lyckad, för övrigt). Gummessons egenskrivna ur-Nisse, de träiga veckotidningssidor vi sett i 91:an på sistone, tycker jag är klart mindre intressanta i jämförelse. Och den långa Bergendorff-eran blev väl bara segare och torrare med åren, och är inget vi vill tillbaka till. (Cederholms texter, slutligen/ursprungligen, har jag för övrigt aldrig läst, får jag erkänna, nu när jag hamnade i en ansats till heltäckande skiss av Åsa-Nissse-historien).

För att återgå till topic så läste jag även nya Uvh-avsnittet, och tycker att det var helt ok, även om det inte helt "känns" som Uvh kanske. Har läst Uvh mycket sporadiskt på senare år, men har för mig att mina senare intryck har varit att KP själv kanske hade tappat en del, jämfört med "klassiska" Uvh?

Sen får jag hur som helst göra Erik besviken, för jag såg att Pidde postade följande i facebookgruppen Forum för seriefolk:
Så, gott folk! Eftersom jag fick tidningen i brevlådan idag (i butik om några dagar) kan det avslöjas:
Krister Petersson går i pension, och jag och min vapendragare Patrik Norrman tar över Uti vår hage. Rättare sagt, vi är två team som nu gör serien, det andra teamet är min gamle kompis Olof Siverbo, med Görgen Kronberg som tecknare. Jag och Patrik är först ut, och det är extra kul att Krister gjort omslaget, som illustrerar vår serie.
Det här är förstås en stor ära. Det hade jag aldrig gissat när jag i höstas åt middag med Krister efter att han tilldelats Adamsonstatyetten. Han lät då antyda att han funderade på att lämna Uti vår hage efter närmare 40 år.


Stor och lite sorglig nyhet (alldeles oaktat nysatsningarna, som ändå kan vara spännande att följa) att KP lägger pennan på hyllan.

Om jag inte missar något så kan man alltså också notera att tidningsredaktionen kanske verkar smyga sig på följarskaran med "nya" Uvh? Det tillkännages ju i varje fall inte i nya numret att KP alltså pensionerar sig. Å andra sidan kanske det kan vara så att det fortfarande finns något opublicerat KP-avsnitt kvar, så att de väntar med nyheten (och de följande prenumerationsuppsägningarna?) lite till?

Hallå Erik, det var inte igår! Alltid trevligt att läsa dina nyanserade tankar.

Mindre trevligt, eller rättare sagt urtråkigt, att läsa att Krister lägger av. I mitt tycke en riktig mästare inom serieskapande, både som manusförfattare och tecknare. Få har förtjänat Adamson-statyetten mer än Krister. Men visst, är man 64 år och har ägnat livet åt ett och samma yrke kanske det inte spelar någon roll om man är serietecknare eller något annat, även om man som entusiast gärna tror att alla serieskapare vill fortsätta tills de är 80+. Istället får man vara tacksam för den fantastiska serieskatt han skapat under karriären.

Nej det stämmer att det att det inte nämns i tidningen, det känns som en stor miss. Ska Petersson pensioneras borde han få en hyllning av redaktionen i ”sin egen” tidning.

Frågan är om det finns någon framtid för Uti Vår Hage utan Krister? Han lämnar ju efter sig en rad roliga ”locals” med tacksamma personligheter av skriva historier om. Men kan någon annan få in rätt känsla i serien? Jag är skeptisk.
Användarvisningsbild
Grumme
Very Fine
Inlägg: 1910
Blev medlem: mån 30 jul 2007, 00:53
Ort: Örbyhus
Kontakt:

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Grumme »

Erik S skrev:Sen får jag hur som helst göra Erik besviken, för jag såg att Pidde postade följande i facebookgruppen Forum för seriefolk:
Så, gott folk! Eftersom jag fick tidningen i brevlådan idag (i butik om några dagar) kan det avslöjas:
Krister Petersson går i pension, och jag och min vapendragare Patrik Norrman tar över Uti vår hage. Rättare sagt, vi är två team som nu gör serien, det andra teamet är min gamle kompis Olof Siverbo, med Görgen Kronberg som tecknare. Jag och Patrik är först ut, och det är extra kul att Krister gjort omslaget, som illustrerar vår serie.
Det här är förstås en stor ära. Det hade jag aldrig gissat när jag i höstas åt middag med Krister efter att han tilldelats Adamsonstatyetten. Han lät då antyda att han funderade på att lämna Uti vår hage efter närmare 40 år.


Stor och lite sorglig nyhet (alldeles oaktat nysatsningarna, som ändå kan vara spännande att följa) att KP lägger pennan på hyllan.


Det var riktigt tråkiga nyheter. [:I]
Jag ska nog ändå köpa det nya numret och bilda mig en uppfattning om hur framtiden kan komma att gestalta sig.
Vet man om det innebär slutet för julalbumen med UVH, eller kommer de båda teamen att ta över dem också?
https://www.flashback.org/ - När du vill veta det som mainstream-media inte vill berätta.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Uti vår hage -tråden

Inlägg av Agentum »

Som sagt hur många har ens läst allt UVH han gjort, det var ju länge sen den startade?

Visste inte att han var 64, han har ju all rätt och det är begripligt att han slutar, men som sagt äger han inte UVH?

Isf är det förklaringen till de magra reprinterba som gjorts.

Givetvis är den mer eller mindre omöjlig att överta, gjorde han inte nye den helt själv utan nån annan?
Det blir nog inget långvarig för den tidningen om det inte är ett geni som tar över, vilket är sällsynt i hela världen tom, men har hänt.

Det är ju inte som Åsa_Nisse eller 91:an, de är ju beroende vem som gör dem redan, det är ingen kan kontinuitet i vilket fall, antingen är det ett bra avsnitt eller inte vara, resten kvittar imo stor skillnad.
De kan tas över då de är opersonliga, men nåt så speciellt udda som Uti vår Hage är en annan femma, men ok nån tv ju över Hälge tex även om det imo är en formalistisk strip men dock ändå beroende av att personen förstår serien, och i det fallet var det ju en assistent.

Men man ska väl inte ropa nåt man det visat sig hur det blir.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar