Kommande serietidningsfilmer

Diskussioner om animerad film och spelfilm.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:
Spindelmannen Elektra

Det är bra att du gillar mycket grejer. Jag är glad för din skull. Jag läser rätt mycket serier, kollar in grejer osv. Tycker mycket nuförtiden är komplett skit. Sen finns det väldigt bra grejer också. Brukar skriva här på forumet enbart av de grejer jag gillat. Vill inte sprida negativitet längre. Tycker ärligt att det är kul att du gillar så mycket.

Jag tycker Tom Holland är toppen som Spidde. Att han var så ung var ett genidrag. Första gången de fick hans ålder rätt.

"Logan" filmen vnner alla dagar i veckan eftersom filmen har ingen Ond Hulk med incest-familj.

Du är inte på något sätt ensam om att gilla Suicide Squad. Både Suicide Squad får ju en uppföljare och Harley Quinn en egen "Birds of Prey" film snart. Tycker den serien påminner lite om Titans. De får karaktärerna rätt, men manuset borde ha varit bättre.

Sen tror jag allt att du skulle hinna läsa en DC titel ;), du bara väljer läsa Marvel. Inget fel i det, jag läser mer DC jag själv :).



Super 85

Tack för svar. Ja tack, ja det är väldigt roligt, priviligierade och givande att tycka om mycket. Angående Millars Logan tycker jag själv det är kul att framtida Hulk är så superpsykopatisk. Han äter ju människor, det är minst sagt udda och lite kul tycker jag. I de nya Old Man Logan serierna käkar Hulk upp hela Wolverine men då får han sig en lite överraskning hehe. Sånt tycker jag är kul. Jag gillade också Spider-Man bilen Old Man Logan färdas i Millars variant och den där lite äldre Spider-Woman i serien, hon såg vass ut. Jag saknade dessa moment i filmen. Jag hade gärna sett en supersjuk Hulk med närmaste ändå sjukare söner i Logan filmen. Incesten uppfattade inte jag men att de åt människor.

Bra du tar upp det du gillar, låter vettigt. Tom Holland är för ung för min smak, tycker Toby hade mer rätt ålder. Peter Parker The Amazing Spider-Man är ju äldre nu, de borde anpassa det till den ”äkta karaktären”. Men Tom Holland är helt ok, jag kommer fortsätta se filmerna. Alla Marvelfilmerna kommer jag alltid se på det är en lång tradition och enorm njutning oftast.

Harley Quinn är kul, tror hennes nya film blir bra. Mina töser är stora fans av henne. Suicide Squad 2 blir nog bra kul att Korg skådespelaren är med i den och manus kan nog bli bra, tyckte om det förra.

Ja borde läsa mer DC. Nu har jag faktiskt hemma lite Green Arrow. Det blir nog kul läsning.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Dock försöker väl ingen tvinga nån annan att ogilla nåt, det är ju ett diskussionsforum bara, allt är inte bra tycker jag, en del är och det har jag isf skrivit också.

Jag är trött på filmerna bara, men de spelar ju n pengar det ör det vktgaste i Hollywood, kortsiktigt.
Jag hoppas vara att detta inte påverkar serierna, men det låter som det, spela n hur mycket de vill, men att seriefiera hollywoodstilen är vansinne, men numera finns de ju där båda inte i NY, tyvärr.

Varför Suicide Squad fick en del skit efter ett tag, jag var på den omedelbart själv, den saknar en plot av intresse ointressanta skurkar, och skulle som tecknat avsnitt inte tryckas ens, det car ju inte denna Harley de höjde till skyarna, den som läst new52 Squad och henns egna serie hittar två lika varianter.

Men nu är den ur värden så inte mycket att säga, Marvel tycker jag borde varit mer klassiska figurer och inte ha Hulk tex som i verkligheten försvann rätt fort ur det teamet.

Jag begriper inte vad MU är idag, men mycket Spiderverse verkar det vara.

Men jag har nte sagt nåt om Marvel då jag inte läser nåt nytt dörifrån öht och därför nte kan tycka nåt.

När jag läste Marvel var det beroende på författare jag gillade enbart, med tex Brubaker fick de ju nåt att sälja om och om igen.

Marvel saknar få speciella serier, jag menar nåt alla skulle kunna läsa och känna nåt för.

DC hade väl tur där ett tag på 80talet, de fick alla av intresse, Marvel behandlade mpnga sämre otroligt nog än DC som inte precis hade en gloria, så nästan alla gick dit för att bygga sitt anseende.
Undantag finns såklart, som alltid Millers DD skapade nåt nytt tex, och Figuren är en favorit fast jag inte läser det nya längre, tror jag la av vid Waid nångång efter Brubaker, fasen vad åren går.
Jag har köpt Epic Collections jag aldrig läste eller har enbart i lösnummer och inte orkar leta upp längre.

Idag gillar jag att andra utgivare finns, man kan gå till vilken kan vill, de är inte längre bara halvusla kopior och framför allt alla ger inte ut superhjältar.
Förr var det enbart jobbigt med Marvel vs DC, eller när Manga var stort tex, DC beskrevs alltid som; m det var 60 tal fortfarande.
Egentlugen var DC mångsidigare än vad Marvel nånsin varit, den gamla Stan Lee såpopera stilen var med tiden med författarförflyttning välkänd.
Vertigo var en succe innan de hette så.

Men det var ju ett tag sen men gav mycket läsvärt ännu, men är kanske lite pärlor för svin då mest känd går före en bra story.

Men jag tror publiken är kräsnare idag iaf än förr, vi är äldre och upptäcker nya saker.
Vissa saker känner jag är kult men jag har inte nån enorm lust att läsa det idag hehe.

Glömde att USA upptäkt belgfranska modernare serier, så man äntlugen kan få tillgång till sånna, jag har köpt en hel del sånt de senaste åren, det är inte direkt smurferna enbart [:)]
Humanoid särskilt.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Spider-Man Elektra

När det gäller Peter Parkers ålder så har de ju tidigare haft 25-30 åringar som spelar Parker som gymnasie elever. Det har varit komiskt att karaktärer i filmerna kommenterar saker som "He is just a young kid!!" när det är en vuxen karl som visas på bioduken. Jag kritiserar inte själva skådespeleriet här.

I "Old Man Logan " så är ju Banners fru/partner sin egen kusin. Jag har aldrig sett förtjusningen med Hulken som kannibal. Tycker det låter lika märkligt som Peter Parker som våldtäktsman eller Bruce Wayne som KKK medlem. Ser inte riktigt tjusningen. DC publicerar ju en massa alternativa mörka versioner av sina karaktärer just nu, typ Batman som Punisher-kopia. Är helt enkelt inte min grej.

Kan säga dock att jag gillar Avengers filmerna med Tom Holland som Spidde mer än jag gillar "hans" egna filmer. Trotts min kritik tidigare så gillar jag ändå Raimis "Spider-Man 2" från 2004 mest av alla Spidde-filmer.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Jo men du vet hur svårt det är att få bra tonårsskådisar med, ofta ör det ju ett problem.

Men omstart på SM igen, urk, kom på nåt annat, som sagt de kan väl spola fram så han passar rollinnehavarens ålder, vi vet ju fan allt, snabbspolning tönt biten av spindel får superkrafter gör bort sig och avlägger ett heligt löfte, det kan man snabbt visa imo.
Inte om igen alltihop.

Hulken som kannibal testades i den där alternativa MU världen de körde ett tag, Ultimate, där käkade han folk och han Antman spöade upp frugan mm.

Troligen har de sett detta då det fläktes upp stort, men som sagt allt som ger stort intresse innebär inte att det är bra.
Imo kändes det som de ville göra The Ultimates, men inte riktigt vågade och det blev en slags blandning.

Batman som The Punisher käns fel, om han börjar döda och lemläsata är en stor del av karraktären borta, då blir han som när Bane bröt ryggen på honom och Azrael tog över och just löste allt våldsamt så Batman till slut fick stoppa honom efter Azrael/Batman inäckt Bane helt, han hade rustning med olika grejor i mm.

Så om de gör så nu går de emot vad som varit, lite som när en DC IEC försökte få det till att ingen sett Batman helt plötsligt utan omstart mm, urfånigt var det och floppade, när g för att jag ogillade honom stå och smila med de andra i JLA framför kamerorna för TV, men felet var ju att det blev en JLA Batman och en Batman från hans egna tidningar.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Fast nuvarande Spider-Man skådis är ju ett väldigt bra exempel på en tonåring funkar mer än bra i rollen. Tror att förut försökte inte ens filmbolag hitta folk i rätt ålder.

Och man har alltid omstartat karaktärer, både i serietidningar och populära filmkaraktärer. Tycker själv att det var mer än värt det eftersom Spider-Man aldrig tidigare varit en del av Marvels universum på bio. Man behöver inte ens se solo filmerna .

När det gäller kannibal-Hulk och Batman som Punisher-kopia...tja jag har inget emot alternativa versioner av karaktärer. Vissa tilltalar mig bara inte. Rätt ofta så kunde man känna igen karaktärerna i DCs "Elseworlds" serier. Situationen och universumet var annorlunda. Nu verkar poängen vara att karaktärerna gör all form av djävulskap som är så långt borta från "mallen" som möjligt.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Elsworld gillade jag ofta, de var ju inget som ändrade nåt och kunde visa alternativa historier.

Men nu är det i nån film?

Jag har tröttnat på SM tyvärr, om igen, jag kan storyn, så blir det ett oar uppföljare om det säljer, sen om igen frpn början.
Gör nåt annat.
9mm, i'm never further away than that.
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Jag gnällde om serietidningar. Att t ex DC gör flertalet serietidningar nu med alternativa "onda" versioner. Diverse Helvetes-Batman, Demon-Batman och redan omnämda Punisher-Batman.

Jag använde de som exempel på saker jag har inget intresse för, och att Hollywood versionerna är mindre dåliga än en hel av det som görs i serietidningarna.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Dock försöker väl ingen tvinga nån annan att ogilla nåt, det är ju ett diskussionsforum bara, allt är inte bra tycker jag, en del är och det har jag isf skrivit också.

Jag är trött på filmerna bara, men de spelar ju n pengar det ör det vktgaste i Hollywood, kortsiktigt.
Jag hoppas vara att detta inte påverkar serierna, men det låter som det, spela n hur mycket de vill, men att seriefiera hollywoodstilen är vansinne, men numera finns de ju där båda inte i NY, tyvärr.

Varför Suicide Squad fick en del skit efter ett tag, jag var på den omedelbart själv, den saknar en plot av intresse ointressanta skurkar, och skulle som tecknat avsnitt inte tryckas ens, det car ju inte denna Harley de höjde till skyarna, den som läst new52 Squad och henns egna serie hittar två lika varianter.

Men nu är den ur värden så inte mycket att säga, Marvel tycker jag borde varit mer klassiska figurer och inte ha Hulk tex som i verkligheten försvann rätt fort ur det teamet.

Jag begriper inte vad MU är idag, men mycket Spiderverse verkar det vara.

Men jag har nte sagt nåt om Marvel då jag inte läser nåt nytt dörifrån öht och därför nte kan tycka nåt.

När jag läste Marvel var det beroende på författare jag gillade enbart, med tex Brubaker fick de ju nåt att sälja om och om igen.

Marvel saknar få speciella serier, jag menar nåt alla skulle kunna läsa och känna nåt för.

DC hade väl tur där ett tag på 80talet, de fick alla av intresse, Marvel behandlade mpnga sämre otroligt nog än DC som inte precis hade en gloria, så nästan alla gick dit för att bygga sitt anseende.
Undantag finns såklart, som alltid Millers DD skapade nåt nytt tex, och Figuren är en favorit fast jag inte läser det nya längre, tror jag la av vid Waid nångång efter Brubaker, fasen vad åren går.
Jag har köpt Epic Collections jag aldrig läste eller har enbart i lösnummer och inte orkar leta upp längre.

Idag gillar jag att andra utgivare finns, man kan gå till vilken kan vill, de är inte längre bara halvusla kopior och framför allt alla ger inte ut superhjältar.
Förr var det enbart jobbigt med Marvel vs DC, eller när Manga var stort tex, DC beskrevs alltid som; m det var 60 tal fortfarande.
Egentlugen var DC mångsidigare än vad Marvel nånsin varit, den gamla Stan Lee såpopera stilen var med tiden med författarförflyttning välkänd.
Vertigo var en succe innan de hette så.

Men det var ju ett tag sen men gav mycket läsvärt ännu, men är kanske lite pärlor för svin då mest känd går före en bra story.

Men jag tror publiken är kräsnare idag iaf än förr, vi är äldre och upptäcker nya saker.
Vissa saker känner jag är kult men jag har inte nån enorm lust att läsa det idag hehe.

Glömde att USA upptäkt belgfranska modernare serier, så man äntlugen kan få tillgång till sånna, jag har köpt en hel del sånt de senaste åren, det är inte direkt smurferna enbart [:)]
Humanoid särskilt.


Nej man får väl gilla/älska vad man vill och hata/tycka illa om vad man vill. [:)] I början när jag startade på detta forum 2007 tog jag lite illa upp om något verkligen sänkte det jag gillade/älskade men nu tänker jag bara att alla har olika åsikter och det är ju kul då blir det ju lite diskussioner. Att diskutera serietidningar och serietidningsfilmer är det bästa jag vet.

Det jag tycker synd när det gäller filmerna är att vissa "hävdat stora" MCU fans (Marvel Cinematic Universe va?) som jag diskuterar med på facebook sidor tror bara att filmerna är bra och att serierna är skit och för barnungar. Men det visar ju sig att de inte ens läst serierna... Jag hoppas inte serierna anpassar sig för mycket till filmerna, jag tror inte det är så. Men Iron-Man, Captain America och Avengers filmerna är ju riktigt vassa tycker jag.

Angående Suicide Squad tyckte jag den var skräp första gången jag såg den men sen när jag såg om den med töserna så började jag gilla den. Jag tycker om att man får lite sympati för skurkarna. Min lilla tös blev helt förtjust i Harley Quinn och tyckte hon var as cool. Jag sa till henne att hon är rätt psykopatiskt.. Sen började jag visa henne Elektra serierna och hon gillade dem. Hon heter förresten Elektra i andra namn tösen heehee. Jag skall nog inte yttra mig så mycket om Suicide Squad för jag har inte läst några serier..Men jag diggade Will Smiths roll jag tyckte han var seriöst gjord.

Ja Hulk kunde de gjort bättre i Avengersfilmerna. Han var ju knappt med i de sista filmerna. Han hade visserligen några roliga inslag. Jag tycker om när "Banner Hulk" driver med sitt alter ego Hulk.

Jag det är en hel del Spider-Verse i Marvel nu, vilket jag älskar. Spidey och hans närmaste "vänner" och "kopior" är "med" i 12 serier nu tror jag. (Då tänker jag på det man kan prenumerera på). Å andra sidan finns det ju många Avengers serier med och nu har ju Hickman mm startat massa nya X-Men varianter som nog är vassa. Kul att se Cyklops i spetsen för några gäng. Dock saknar jag udda serier som X-Statix (även om ett nytt nummer kommit), Exiles, Mutant X mm. Men jag har tyvärr för lite cash för att följa X-Men nu. Dock försöker jag läsa det som finns på biblioteket. Gwenpool är ju dock lite udda men sina haj tamdjur. West Coast Avengers påminner lite, lite om X-statix.

Jag har tror inte jag läst någon Brubaker, dåligt jag vet.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Angående Suicide Squad tyckte jag den var skräp första gången jag såg den men sen när jag såg om den med töserna så började jag gilla den. Jag tycker om att man får lite sympati för skurkarna. Min lilla tös blev helt förtjust i Harley Quinn och tyckte hon var as cool. Jag sa till henne att hon är rätt psykopatiskt.. Sen började jag visa henne Elektra serierna och hon gillade dem. Hon heter förresten Elektra i andra namn tösen heehee. Jag skall nog inte yttra mig så mycket om Suicide Squad för jag har inte läst några serier..Men jag diggade Will Smiths roll jag tyckte han var seriöst gjord.


Både tummarna upp på hela den där delen av ditt inlägg. Blev riktigt glad av att läsa det där. Suicide Squad finns det gott om bra serier med.
Kul att du får gå och se mer DC grejer med dotter som gillar Harley Quinn, både "Suicide Squad 2" och "Birds of Prey" :). Jag gillade också det du nämner i filmen. Tycker också att Batman/Bruce Wayne var asbra i sin lilla roll.


Angående det i serietidningsväg jag gnällde om tidigare:

https://www.dccomics.com/comics/the-bat ... o-laughs-1

https://www.dccomics.com/comics/the-bat ... m-knight-1
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:Spider-Man Elektra

När det gäller Peter Parkers ålder så har de ju tidigare haft 25-30 åringar som spelar Parker som gymnasie elever. Det har varit komiskt att karaktärer i filmerna kommenterar saker som "He is just a young kid!!" när det är en vuxen karl som visas på bioduken. Jag kritiserar inte själva skådespeleriet här.

I "Old Man Logan " så är ju Banners fru/partner sin egen kusin. Jag har aldrig sett förtjusningen med Hulken som kannibal. Tycker det låter lika märkligt som Peter Parker som våldtäktsman eller Bruce Wayne som KKK medlem. Ser inte riktigt tjusningen. DC publicerar ju en massa alternativa mörka versioner av sina karaktärer just nu, typ Batman som Punisher-kopia. Är helt enkelt inte min grej.

Kan säga dock att jag gillar Avengers filmerna med Tom Holland som Spidde mer än jag gillar "hans" egna filmer. Trotts min kritik tidigare så gillar jag ändå Raimis "Spider-Man 2" från 2004 mest av alla Spidde-filmer.


super85

Det är sant vad du säger om Peter Parker inte tänkt på det, intressant synvinkel. Jag tycker ju dock att han skall åldras lite i filmerna också. Han behöver väl inte gå på högstadiet/gymnasiet jämnt i alla filmerna? Han är ju rätt gammal typ 40 (eller i alla fall äldre än 30) i Amazing Spider-Man serierna. Här är min bedömning/ranking av Spider-Man live filmerna. Hur ser din ut?

1. Spider-Man 2
2. Spider-Man 1
3. The Amazing Spider-Man 1
4. The Amazing Spider-Man 2
5. Spider-Man 3
6. Spider-Man Homecoming
7. Spider-Man Far from Home
8. Japanese Spider-Man
9. Alla Nicholas Hammond Spider-Man filmerna
10. Electric Company Spider-Man
11. Turkish Spider-Man
12. Italian Spider-Man

Jag vet vi borde kanske bara räkna 8(?) av dem men jag lägger till de udda varianterna med hehehe. Bara för att jag är stolt att jag har alla dem hemma hehehe. Säkert glömt någon. Vissa borde inte räknas som Spider-Man jag vet. Sen gjordes det väl två Spider-Man manus på 80-talet som inte blev nåt. Avatar skaparen James (?) hade väl nåt stort på gång..Agentum de två senaste Spider-Man med Tom Holland filmerna tar ju inte upp ursprungsstoryn," Uncle Ben och co.", heheh. Du kanske gillar de? Jag tycker de är för High-tech (även om jag älskar dessa High-tech momenten ibland fast bara ibland..) och jag gillar inte att Iron-Man är den nya "Uncle Ben". Å andra sidan är Downey urgrym som skådespelare här. Jag håller med dig super85 Spidey är vassare i Avengers filmerna. Sista Endgamefilmen är den bästa filmen jag har sett. Den blev till och med ännu bättre andra gången jag såg den när en person i bio publik ropade ut något på klockren "Wakandiska" i precis rätt ögonblick. Då rös jag till som fan.

Angående kannibal Hulk. Jag tror du och jag diskuterat Mark Millar och även Kevin Smith förut på forumet(?) angående hur karaktärer ballar ur. Jag tror vi tycker väldigt olika om detta. Jag gillar när varianter av mina favorit karaktärer "ballar ur". Jag tycker tex mycket om Spider-Mans sjuka varianter i Kirkmans mm Marvel Zoombies universum. Zoombie Spidey äter upp Gwen, Harry och Mj och sen får jättedåligt samvete, jag tycker sånt är as kul. Fascineras lite av att Kirkman ändå behåller Spideys moraliska grubblerier även som zoombie. Du kanske inte tycker om detta heller då spider85? Sen älskade jag Spider-Verse, där dök det ju upp väldigt, väldigt mörka Spidey versioner. Någon Spidey åt folk, någon sköt folk mm. Men jag håller med dig lite super85 att inte ursprungskaraktären skall rubbas allt för mycket. Jag hade inte heller absolut gillat om den äkta "The Amazing Spider-Man" blev våldtäktsman men om någon sjuk version av han spårade ut så tycker jag bara det är kul, det händer något liksom. Det finns ju tyvärr dårar liksom. Jag hade nog gillat sjuka Batman med. Jag har inte läst Millars Red Son men hade nog diggat att läsa om en sjuk Superman. Däremot tyckte jag inte om när Ennis original Nick Fury hade massa horor. Det känns inte som Fury, det gillade ju inte Stan Lee heller tydligen. Fast Ennis är ju skicklig och själva Fury storyn är ju riktigt vass och kul. Jag har tänkt på framtida kannibal Hulk lite idag skall du veta super85 och måste erkänna efter betänksamhet att det är inte så kul att Banner ballar ur så mycket.. Det är ju framtida Banner ingen version av han. Men gamma strålning i kroppen så länge gör nog vem som helt urknäpp. Däremot tycker jag om att det händer något udda, onormalt i serierna. Jag är blir lite trött när serieskapare inte förändrar något utan skapar samma version om och om igen. Jag tycker de som skriver Spider-Man oftast har nya fräscha idéer och det är fascinerande tycker jag. Just nu är jag älskar jag alla Spidey varianter, Spider-Gwen, Gwenpool, Miles Morales, Silk, The Amazing Mary Jane (tror jag att jag kommer gilla), Spider-Man 2099, Doctor Octopus som Superior Spidey (rätt snäll ändå gamle Ock), Ben Reilly Scarlet Spider (favoriten) mm.
Senast redigerad av 5 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gång.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Jo men du vet hur svårt det är att få bra tonårsskådisar med, ofta ör det ju ett problem.

Men omstart på SM igen, urk, kom på nåt annat, som sagt de kan väl spola fram så han passar rollinnehavarens ålder, vi vet ju fan allt, snabbspolning tönt biten av spindel får superkrafter gör bort sig och avlägger ett heligt löfte, det kan man snabbt visa imo.
Inte om igen alltihop.


De har inte "omstart" i det två nya Tom Holland Spider-Man filmerna Agentum. Iron-Man är väl som Uncle Ben mer eller mindre. Du kanske gillar dem? Dock inte mina favoriter.
Senast redigerad av 1 spindelmannenelektra, redigerad totalt 0 gånger.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:
Angående Suicide Squad tyckte jag den var skräp första gången jag såg den men sen när jag såg om den med töserna så började jag gilla den. Jag tycker om att man får lite sympati för skurkarna. Min lilla tös blev helt förtjust i Harley Quinn och tyckte hon var as cool. Jag sa till henne att hon är rätt psykopatiskt.. Sen började jag visa henne Elektra serierna och hon gillade dem. Hon heter förresten Elektra i andra namn tösen heehee. Jag skall nog inte yttra mig så mycket om Suicide Squad för jag har inte läst några serier..Men jag diggade Will Smiths roll jag tyckte han var seriöst gjord.


Både tummarna upp på hela den där delen av ditt inlägg. Blev riktigt glad av att läsa det där. Suicide Squad finns det gott om bra serier med.
Kul att du får gå och se mer DC grejer med dotter som gillar Harley Quinn, både "Suicide Squad 2" och "Birds of Prey" :). Jag gillade också det du nämner i filmen. Tycker också att Batman/Bruce Wayne var asbra i sin lilla roll.


Angående det i serietidningsväg jag gnällde om tidigare:

https://www.dccomics.com/comics/the-bat ... o-laughs-1

https://www.dccomics.com/comics/the-bat ... m-knight-1


Tack ja kul ja det blir kul att se dessa filmer med töserna. [:)] Får läsa dessa länkar när jag hinner. Jag har hört talas om Batman who laughs. Han spårar väl ut totalt sånt hade jag nog gillat..Super85 jag har svarat på dina andra inlägg med i den här tråden och den andra tråden. Det är svårt att hänga med i alla konversationer. Men det är väldigt, väldigt kul att diskutera med dig super85 och även dig Agentum och alla andra som jag pratat med här på detta underbara serieforum.

Lite OT hoppas ok. Detta forum är så uppfriskande och berikande, speciellt när man är oense och diskussion börjar. Bra jobb av alla som jobbar med det här forumet. Jag älskar att diskutera serietidningar och serietidningsfilmer. Jag önskar bara jag hade några kompisar i "verkligheten" som tycker om serier. Det finns ju så mycket att prata om. Inga av mina vänner gillar serier, många gillar superhjältefilmerna men de har inte fattat att serierna oftast är bättre. Har några "serietidningsvänner" i Australien men hur ofta träffar man dem. [:I]
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Det här ryktet är väl knappast sant eller vad tror ni?:

”And according to recent rumors, Marvel Studios is apparently planning to go all the way in with their first Wolverine outing, as reports suggest a “Hulk vs Wolverine” film is currently in development”

Om det blir så är det inget för mig. Jag är så trött på fajter emellan Wolverine & Hulk. De kan väl introducera Wolverine och X-Men till MCU på ett mer intressant sätt? Äsch det är knappast sant detta rykte ändå, denna källa är högst osannolik. Jag saknar Hugh Jackman förresten kommer jag alltid göra.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
super85
Very Fine
Inlägg: 1388
Blev medlem: mån 20 feb 2012, 14:14

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av super85 »

Försöker svara på flera grejer här.

Internet har ju skapat en form av värre skvallerpress än vad vi nånsin sett i pappersform. Man läser rykten nästan dagligen (behöver inte handla om film) som troligtvis något fyllo eller uttråkad tonåring hittat på för att jävlats.

"Wolverine vs Hulk" låter som påhitt. Tror det skulle klassas som en Hulk film. Och Universal äger rättigheterna för "Hulken filmer" medans Disney (som äger Marvel) får använda honom i "gästspel". Sen skulle det vara lite märkligt att introducera en ny Wolverine så snabbt.

Min Spidde-Ranking

Spider-Man 2
Spider-Man Homecoming
Spider-Man
The Amazing Spider-Man
Spider-Man 3
The Amazing Spider-Man 2

Into the Spiderverse har jag ej sett. Den verkar toksnygg och har vunnit fina priser. Är på min lista av grejer att se på. Kanske redan i helgen.
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Wolverine vs Hulk är ju ursprunget till Wolverine 1974 iofs, där dök han upp första gången sänd från Kanada för att stoppa Hulken.

En sån där udda sak hände, han blev mycket populär fast han var "skurken".
Så visst kan man tänka sig det, nen då bör den ju göras i förgången tid med, finns ingen anledning för en modern Wolverine att jaga Hulk i skogarna.

Dock vet inte vanlgt folk detta så det betyder inget för dem, och vi vet att de inte gör filmer för seriefans direkt.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

super85 skrev:
Internet har ju skapat en form av värre skvallerpress än vad vi nånsin sett i pappersform. Man läser rykten nästan dagligen (behöver inte handla om film) som troligtvis något fyllo eller uttråkad tonåring hittat på för att jävlats.

"Wolverine vs Hulk" låter som påhitt. Tror det skulle klassas som en Hulk film. Och Universal äger rättigheterna för "Hulken filmer" medans Disney (som äger Marvel) får använda honom i "gästspel". Sen skulle det vara lite märkligt att introducera en ny Wolverine så snabbt.


Agentum skrev:Wolverine vs Hulk är ju ursprunget till Wolverine 1974 iofs, där dök han upp första gången sänd från Kanada för att stoppa Hulken.

En sån där udda sak hände, han blev mycket populär fast han var "skurken".
Så visst kan man tänka sig det, nen då bör den ju göras i förgången tid med, finns ingen anledning för en modern Wolverine att jaga Hulk i skogarna.

Dock vet inte vanlgt folk detta så det betyder inget för dem, och vi vet att de inte gör filmer för seriefans direkt.


Ja super85 det kommer mycket, mycket flummiga rykten håller med. Men detta skrevs på en hyfsat seriös och väldigt stor MCU Facebook sida som brukar ha koll, men vem vet.. Jag tror det är bullshit. Detta sades visserligen var ett project för framtiden. Wolverine och Fantastic Four är ju med i MCU numera. De lär väl hitta på någon form av strid emellan karaktärerna i alla fall. Jag tror personligen det blir en stor strid emellan X-Men och Avengers så småningom. Ja fast någon ny Wolverine får vi nog hyfsat snart tror jag.

Helt rätt Agentum filmregissörerna bryr tyvärr knappt inte sig ett skit om tidningarnas kronologiska ordning. Hulken och Wolverine har väl slagits en massa, massa gånger efter detta första möte. Va ful den första versionen av Wolverine var förresten, hehehe. Undra hur Wolverine (Hette han Järven på svenska? [:)] ) kunde bli så stor direkt ,hehehe. Jag tycker ofta Wolverine serierna är helt menlösa. Jag tycker bara riktigt om Origin och Old Man Logan, de första 150 numren (nästan läst alla i alla fall..) var ju skit men Millers var väl ok, i Japan osv. Inte läst så mycket Wolverine på sistone men har en hyfsat ny TP av X-23 hemma. Jag har förresten även en tecknad dvd när Hulken och Wolverine fajtas. Det är väl lite kul men oftast bara en massa slagsmål, man blir ju rätt trött även om Wolverine flyger 1000m igenom ett jättejättejätte hål i marken. Men jag gillade ju som sagt mest framtida Old Man Logan fajten (Inte Millar denna gång..) där Hulken äter upp Wolverine, tycker det är skitkul koncept, sen händer lite andra grejer askul säger inget mer..
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Japp i X-en som serien hette i Sverige hette han Järven.

Tanken var just en kort men bastant typ med rejäla klor som aldrig gav upp, blir han stor är den tanken som gav namnet borta.

Han hade en mask med korta öronsnibbar först mins jag, men redan i Nya X-men hade han förändrats.
Han återanvändes hejdlöst ett tag, var med i alla team ett par egna tidningar osv.

Han är en storsäljare vad än man tycker, men faktiskt började folk klaga där ett tag, hur hann han med allt.

Jag gillar en del Millers var helt och och Claremonts går helt klart att läsa, men de är gamla idag, exter det har jag bara läst enstaka Wolverine tidningar, jag ogillar inte figuren men han ska ju vara som det var tänkt, jag vet inte om det var nödvändigt att han levt i 100 år osv, jag förstår att de bygger det på regeneringsförmågan han har.

De fick trots allt till en bra filmversion det mins jag att jag inte trodde om karln.
X23 ger mig frossbrytningar hahaha [:o)]

Det är inte lätt att ordna det igen, men som du skriver absolut kommer han på duken igen, så pass populär är han, även utanför serieläsare i USA vet många yngre vem det är, en av de få i X-men de skulle kunna nämna, kanske den enda tom, om vi tänker på Claremont och Byrne varianten iaf i uppställning.

Personligen inser jag inte efter då första fighten varför Wolverine ska försöka klå Hulk, visst de menar väl att han kan såra Hulk med klorna, och om han får en smäll håller skelettet och det andra läker, men i övrigt imo; jämt, Hulk är på en skyhög nivå trots allt, Wolverine är det inte i annat än det jag nämnde, så imo fånigt, första omgången var han ju Weapon X och hade ju inte mycket val.
9mm, i'm never further away than that.
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Tror jag lägger in våra Spider-Man 'Live-shows' ranking listor här för att göra det tydligare.


spindelmannenelektra skrev:
1. Spider-Man 2
2. Spider-Man 1
3. The Amazing Spider-Man 1
4. The Amazing Spider-Man 2
5. Spider-Man 3
6. Spider-Man Homecoming
7. Spider-Man Far from Home
8. Japanese Spider-Man
9. Alla Nicholas Hammond Spider-Man filmerna
10. Electric Company Spider-Man
11. Turkish Spider-Man
12. Italian Spider-Man

Jag vet vi borde kanske bara räkna 8(?) av dem men jag lägger till de udda varianterna med hehehe. Bara för att jag är stolt att jag har alla dem hemma hehehe. Säkert glömt någon. Vissa borde inte räknas som Spider-Man jag vet. Sen gjordes det väl två Spider-Man manus på 80-talet som inte blev nåt? Avatar skaparen James Cameron hade väl nåt stort på gång?



super85 skrev:
Min Spidde-Ranking

Spider-Man 2
Spider-Man Homecoming
Spider-Man
The Amazing Spider-Man
Spider-Man 3
The Amazing Spider-Man 2



2:an verkar vi vara överrens om. Sen är det lite olika. Men det är ju kul att vi uppskattar olika filmer. Har du inte sett Far from Home än? Jag borde väl egentligen tycka bättre om de sista 2 filmerna men jag tycker de är alldeles för långt ifrån serierna. Tom Holland gör dock ett starkt jobb. Undra hur nästan blir? Blir det Venom 2 som Spidey dýker upp härnäst?
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
spindelmannenelektra
Near Mint
Inlägg: 2248
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 00:25
Ort: Sverige

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av spindelmannenelektra »

Agentum skrev:Japp i X-en som serien hette i Sverige hette han Järven.

Hehe de hade så härliga svenska namn på dessa Marvel och även DC hjältar Våghalsen hehehe Läderlappen hehehe. Jag saknar dessa namn.


Agentum skrev:Han återanvändes hejdlöst ett tag, var med i alla team ett par egna tidningar osv..

Han är alltid med i "allt" även nu fattar inte varför. Hur hinner han med hehehe.


Agentum skrev:Jag gillar en del Millers var helt och och Claremonts går helt klart att läsa, men de är gamla idag, exter det har jag bara läst enstaka Wolverine tidningar.....

Håller med, jag tycker de första svenska numren på 80-talet av X-men var riktigt, riktigt schyssta. De har man fina barndomsminnen ifrån.
Idrottsläraren

"I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it".

"We all walk a fine line between extremes the key is not to trip".
Användarvisningsbild
Agentum
Gem Mint
Inlägg: 13054
Blev medlem: mån 25 apr 2005, 15:20
Ort: Uppsala Län

Re: Kommande serietidningsfilmer

Inlägg av Agentum »

Han fick som de andra Wolverine som namn här tidigt ändp och hans egna serie gick av och till i de där Mega Marvel mins jag.

De var nte så dumma även om trycket var rätt dålugt, de var tjicka och varierade sig, Marvels Gigant i Sverige kan man säga.
Men tyvärr gick de inte runt, vet nte hur mycket de sålde Egmnt gjorde en del konstigt man fick för sig att de förväntade sig säg 50000 splda ellwr npt när det gick trögt i USA med så många fler innevånare.

Imo ville de sipa bort allt utom sina Disneyserier de äger sen länge, tyvärr typiskt svenskt kunde de äga allt och distrubitören med av tidningarna, ett tvärsäkert sätt att ta livet av allt utom det man vill.
Nåväl det är länge sen, man gar vant sig av med svenska serier, 91an osv evigt 30tal.

Klassker jag förstår, och vissa andra serier ör ju bättre, men trust att det är så enahanda.
9mm, i'm never further away than that.
Skriv svar